torsdag 13 januari 2011

Socker = knark?

Jag vet att jag varit inne på ämnet tidigare, men jag måste bara skriva av mig lite. Idag har det varit lite undantagstillstånd i mitt liv, eller åtminstone när det kommer till kosten. Om någon missat det så ligger inte kolhydrater, och då speciellt socker, högst på min lista. Så, vad gjorde jag då idag? Jo, eftersom en kollega gjorde sin sista dag hos oss idag så hängde jag med ut på lunch. Vi åt på en indisk restaurant och ris är ett naturligt tillbehör. Okej, det kan jag ta nån gång då och då. Men, hon hade även den goda smaken att bjuda på semlor som avskedsfika. Semlor är ju vansinnigt gott och jag varken ville eller kunde motstå. Vad gjorde då dessa semlor med mig? Jo, jag åkte på en sådan sockerkick. Jag hade knappt kommit ner på jorden innan det var dags att åka hem. På något sätt så fick jag idag en viss förståelse för folk som säger att de är sockerberoende, det måste vara fruktansvärt. Man måste ju ständigt vilja komma åt den kick som jag fick idag.

Någon fler som upplevt detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar