måndag 31 januari 2011

Reflektioner från testdagen


Såhär dagarna efter vår testdag med Stockholm City Triathlon så är det väl inte mer än rätt att man tar lärdom av resultaten. Hur ska jag använda dom för att fortsätta utvecklas?

Pushups (28st) - Jag tror att antalet är helt okej, men en stark överkropp gör mig nog till en bättre simmare även om det såklart är tekniken som är den största framgångsnyckeln.

Chins (4st) - Bakläxa! Det här var ju inte ett roligt resultat. Hur gör jag för att bli bättre här? Det skall tydligen finnas lite "redskap" vid en tennisbana vid Råstasjön, så jag får väl helt enkelt ta mig dit när jag springer sjöarna.

Dips (11st) - Resultatet bättre än ovan, men det behövs nog förbättras ytterligare. Även om jag tror att det är enklare att träna detta så skall jag nog passa på att köra dips när jag springer runt sjöarna.

Situps (21st) - 21st i brutalbänk är inget att skämmas över, men core måste jag ändå träna en del framöver. Ingen panik dock.

Coopers test (11.02/3000m) - Jag är klart nöjd med detta resultat, speciellt eftersom jag inte visste vad jag hade att vänta mig. Vid nästa testtillfälle så skall jag dock ha hunnit köra betydligt mer kvalitetsträning i form av intervaller och snabbdistans så jag har förhoppningar om att kunna kapa 15-20 sekunder, kanske mer.

Det jag behöver göra är alltså att träna mer styrka rent generellt, speciellt armar men även core. Styrketräning är dock det jag har svårast att få in i min träning, förutom streching, så det måste jag verkligen få rutin på. Kvalitetsträning för löpningen är jag inte orolig för, bara det blir lite mer bart ute så kommer sjöarna att dra intervaller och snabbdistans ur mig.

Vad säger ni, är jag ute och cyklar? Kom gärna med tips och idéer på hur jag får in mer styrka i min träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar