onsdag 27 oktober 2010

Tusingar i regn, blåst och gyttja

Kvällens pass blev tusingar runt Råstasjön. Jag var inte så laddad innan, kanske vädret spelade in en aning. Det blåste och småregnade när jag kom hem och soffan lockade stort, men jag intalade mig själv att det skulle kännas bra bara jag kom ut. Så, på med den nyinförskaffade Salomonjacka, mössa och vantar och bara köra. Joggade ner till Råstasjön och stretchade lite när jag såg en bekant skepnad, det var Lina som var ute på långpass. Jag hade gärna bytt plats med henne, hon hade 5km kvar och jag skulle precis påbörja mina sju tusingar. Vi bytte några ord och sedan gav vi oss iväg åt varsitt håll. Precis när jag skall påbörja mina tusingar så börjar det regna på ganska rejält. Perfekt!

Passet i siffror:

3.55
4.05
4.02
4.05
3.59
4.06
4.04

Medelpuls under löpningarna var 156 slag/min eller 85% av max. Lite låg medelpuls kanske, men det kändes också att jag inte tog i lika mycket som de senaste gångerna. Dock så är tiderna lite jämnare och lite längre, så det var säkert ett bra pass ändå.

Någon annan som var ute och grisat ikväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar