söndag 31 oktober 2010

Långlöpare långfikar

Paus i het diskussion för konstfoto.

Idag hade jag date med Runner´s Five, dvs Alex, Lina, Miranda och Suss. Lite fika och sedan långpass var planen, men det blev nog mer långfika och inte fullt så långt pass. Vi är nog ganska bra på att improvicera, även om det inte är min starkaste.

Som vanligt när vi träffas så diskuterades löpning i alla dess former. Lina tränar med Hässelby Långlöpare och det pratade vi en del om. "Min" punkt gällde triathlonsatsningen främst. Men det hetaste samtalsämnet var Alex och Mirandas utmaning, de skall tävla om vem som kan springa flest kilometer på 12h en given dag. Eventuella regeländringar diskuterades, likaså ifall en domare behövdes och vår lilla grupp delades även upp i två falanger, en pro-Alex och en pro-Miranda. Lyckligvis uppstod inga större bråk, även om hot om uppsagda bekantskaper förekom.

"Tror du på fullaste allvar att du kommer att slå mig?"

"Men Lina, du är väl i alla fall på min sida?"

"Alltså, jag tror att det kommer att bli jämt."

"Jag tror att dagsformen avgör, men jag håller på..."

Efter många och långa diskussioner och någon påtår så kom tillslut Susanne, som åkt från Visingsö för att få fika och springa med oss. Nä, det är inte hennes enda mål med resan, inte ens det viktigaste. Hon blev snabbt uppdaterad på våra diskussioner och fick slänga i sig sitt kaffe så att vi skulle komma iväg någon gång.


Runner´s Five redo att nöta asfalt.
 Efter fikat gav vi oss iväg på lite snick-snack-löpning via Bällstaån, Huvudstabadet, Karlbergs Slott ner till Centralen. Där hoppade den förste "negerpojken" av, det var Lina som tyckte att det fick räcka och att tåget hem skulle passa. Efter att vi vinkat av henne så vände vi tillbaka mot Sundbyberg. Näste "negerpojke" var Alex som hoppade av vid St Eriksplan. I Sundbyberg hoppade Miranda och Susanne av och så var det bara en kvar, jag alltså, men jag hade inte fått nog så jag tog en sväng runt sjöarna.


Bild från tidigt i passet, medans vi alla var med.

Nedan, en plott över dagens pass.


Mer siffror om passet:

Medeltempo - 5.56 min/km
Medelpuls - 122 slag/min (66% av max)

Måste jag påpeka att vi hade en jäkligt rolig dag? Det hade vi i alla fall. Tack vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar