lördag 16 oktober 2010

Runner´s Five Day - Löpningen

3/5 av Runner´s Five kom till start för dagens långpass.
Klockan 10 mötte jag upp Susanne och Miranda för att riva av ett rejält långpass, Lina och Alex kunde tyvärr inte komma med. De hade dock giltiga skäl för frånvaro. Passet började lite sådär kan man säga, jag var lite sen, Miranda hade inga vantar och Susanne hade glömt att kissa. Hm, tur att Miranda bor i närheten. Så det mesta gick att rätta till.

Planen var att springa på eller runt Kungsholmen, men hur ofta blir det som man tänkt sig? Men men, vi gav oss av utefter Bällstaån och bort mot Pampas Marina, sedan vidare längs Karlbergskanalen och via St-Eriksplan förbi Centralen och sedan bort mot Kastellholmen där vi vände. Nedan ser ni kartan över vår lilla tur.



Innan vi gav oss iväg tillbaka tog vi lite sköna bilder från Kastellholmen.

Löpande lallande jäntor.
Glatt gäng med Gröna Lund i bakgrunden. Som tur är var det stängt för säsongen.
Efter lite fotograferande så gav vi oss alltså tillbaka och började diskutera kaffestopp. Efter heta diskussioner kom vi fram till att St-Eriksplan skulle passa bra. Väl framme så ringde vi Alex och bestämde träff vid ett café som jag inte noterade namnet på, gott kaffe hade de dock.

Myslidirektören Susanne och undertecknad med Persgårdens blivande storsäljare, en ekologisk energikaka.
Efter kaffestoppet gav vi oss tillbaka mot Sundbyberg. Eftersom vi inte riktigt fått ihop de förväntade 30 kilometrarna så tog vi en extrasväng runt sjöarna. Miranda och jag har ju kört otaliga pass runt Lötsjön och Råstasjön, både ihop och var för sig, men för Suss var det första gången. Tydligen är det svanarna som hållit henne därifrån, men jag har aldrig varit med om eller hört om att någon skulle ha blivit attackerad.

Så, där har ni första delen av Runner´s Five Day. Del 2 börjar om en timma. Vad tycker ni så långt? Jag tror i alla fall att jag upplevde lite Runner´s High, eftersom jag beskriver dagens väder som fantastiskt. Ett ord som jag tydligen inte brukar använda, jag är nog ingen man av stora ord.

Hoppas att alla får en fantastisk kväll!

4 kommentarer:

  1. Låter helt... fantastiskt!
    Hälsning från en (eller två) som gärna knuffar in sig bland er fem någon gång. :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, snart vankas det ju Vintermarathon också. Och nog kommer det att komma tillfällen framöver när fem gärna blir sju :-)

    SvaraRadera
  3. Tack för en superdag Thomas!!

    SvaraRadera
  4. Tack själv Miranda, visst hade vi en kanondag.

    SvaraRadera