torsdag 14 oktober 2010

Ute i blåsväder!

Ja, det är säkert fler än jag som använt sig av den "liknelsen". Men det skiter jag i, jag var ju det. Det blåste som bara den ikväll, speciellt vid Råstasjöns östra sida.

Men vad har jag pysslat med ikväll då?

Jo, det började med att jag satt på jobbet och fick ett sug efter att köra tusingar. Hur får man ett sånt sug egentligen? Jag tänkte väl att fem stycken skulle vara lagomt. Precis innan jag skulle gå hem satt jag och tittade ut genom fönstret och min chef frågade vad jag funderade över. Jag vet inte vad hon förväntade sig för svar, men knappast; "Hur många tusingar jag skall köra", men hon svarade ganska kvickt sju. Shit, tänkte jag, inte direkt vad jag hade tänkte mig / hoppats på. Men, tänkte jag, det är ju ändå chefen som säger det så då är det väl bara att göra. 

Väl hemma så började det kännas jobbigt att ge sig ut, och speciellt jobbigt att köra tusingar. Dessutom var det ju kallt ute, och blåsigt som sagt. Efter tre löpfria dagar så var benen, eller hela kroppen förresten, ganska stela. Men tre kilometer uppvärmning skulle väl råda bot på det, vilket är ungefär lika med distansen ned till Råstasjön där jag skulle mata tusingar.

Nere vid Råstasjön mötte jag Miranda och Therese, som var ute och mysjoggade. Det är så mörkt nu på kvällarna så det är svårt att känna igen varandra i spåret, men Miranda hade en ficklampa med sig och på så sätt lyckades vi se varandra. Även om det lockade att mysjogga så stod jag på mig om tusingarna. Eftersom det var så mörkt så skulle det inte gå att hålla koll på klockan varför jag bestämde mig för att springa på känsla, tiderna ser ni nedan:

3.53
4.06
3.56
4.12
4.10
4.14
4.12

Ganska hygglig fart, men orken tröt efter bara tre intervaller. Dock inget snack om att det är bra träning, jag kommer definitivt köra en del intervallpass framöver.

Väl hemma igen var jag riktigt nöjd.
Vad har ni, mina kära läsare, tränat ikväll?

1 kommentar:

  1. Absolut ingenting idag :) När min viloperiod är över får vi ta och köra lite intervaller tillsammans tycker jag.

    SvaraRadera