tisdag 26 oktober 2010

Invation av en simhall

Ikväll har jag kört ett simpass på egen hand i Sundbybergs simhall. Tisdagar brukar vara bra dagar att simma där, i alla fall enligt min ringa erfarenhet. Ikväll var kanske bara ett undantag. Efter tio minuter eller så av lugn och ro i bassängen, eventuellt var jag den störigaste, så kommer det in en hel armé med 10-åringar och invaderar "motionsbanorna". Ganska spännande faktiskt att försöka köra benspark med någon form av koncentration när det myllrar av ungar med "spring i benen". Som tur var så behövde de bara simma 10-15 minuter innan fick gå loss i lekdelen av bassängen. Ett tag kände jag att jag själv kanske skulle invadera lekdelen, men sen kom jag tillrätta i mina tankar och förstod att jag inte skulle ha en chans att överleva. Så jag behöll min position i motionsbanan istället. Undrar vad bröstsimmarna tycker om oss våldsamma frisimmare? :-)

Passet då? Jo, jag körde 100m insim sedan 30min benspark och sidospark, man vill ju vara duktig och sköta hemläxan från i lördags, och avslutade med 45min frisim.

1 kommentar: