onsdag 20 oktober 2010

Sibyllas dag



Idag har det varit Sibyllas dag, i alla fall Sibyllas namnsdag. Tro hur många som har firat denna dag med att lunchat eller ätit sin middag på en korvmoj? Om ni gjort det, vad har ni då ätit? Kom igen, våga erkänna, det skulle vara så roligt att veta om någon uppmärksammat denna dag. Som den norrlänning jag är så skulle jag ätit en parisare med bröd och en rejäl klick bostongurka eller gurkmajonnäs. Jag har faktiskt aldrig ätit en sådan här i Stockholm. Faan, jag saknar parisare. Jag måste bara äta parisare snart.

Annars har ägnat kvällen åt att köra en repris på förra torsdagens tusingar runt Råstasjön. Förutsättningarna var uppehåll och 2 plusgrader, även om man lovat snö. Men det kommer väl inatt och förstör istället. Passet i siffror ser ut såhär:

Uppvärmning 4km/22min

3.48
4.03
4.00
4.08
4.04
4.11
4.10

Nedvarvning 3,8km/21min

Medelpuls under intervallerna 157slag/min (86% av max), maxpuls under intervallerna 164-168slag/min (89-91% av max)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar