söndag 24 oktober 2010

Rapport från en fredagkväll

I fredags var jag, som jag skrev i förra inlägget, hembjuden till Roger på middag. Som jag misstänkte så bjöds det på älgkött, som han själv fällt förstås, i form av älggryta. Det blev en mycket trevlig kväll som jag bara måste lämna rapport från.


Kvällens kock klar med köttuppskärningen, klart att han var värd en klunk Norrlands då.

Grytan börjar bli klar att spisa, kocken måste bara gå igenom checklistan först.
Till middagen bjöds ett riktigt gott Amarone, vilket uppskattades stort av undertecknad. Förutom jag så var även Rogers kompis Henke bjuden på middan. Henke är ingen tränande person så träningssnacket blev inte så överdrivet, dock så hann vi prata en del om klassikern och triathlon. Roger funderar på att börja köra lite triathlon precis som jag själv, även om jag tror att mina planer är betydligt mer långt gångna. Ett annat ämne som diskuterades en hel del var klockor, men då handlade det inte om GPS-klockor eller pulsklockor så jag hade inte mycket att tillföra :-)

Efter middagen åkte vi in mot city för att fortsätta den trevliga kvällen, på vägen in så bjöds vi in till en av Rogers kompis Erik på lite fördrink. Jag pratade lite med en gammal bekant från Ö-vik som varit på FN-tjänst i Afghanistan, mycket intressant att höra hur det fungerar i verkligheten och inte bara det som TV förmedlar.

Vid tolvtiden började det bli dags att rulla ner mot stan och mer precist mot V. Det är inte riktigt min hemmaplan, men som den kameleont jag är så smälter jag in även där. Efter några timmar så var det dags att dra vidare, men eftersom jag skulle upp på crawlkurs dagen efter så kände jag att det var dags att rulla hemmåt. På väg mot t-banan så sprang jag på en partybuss, en gammal engelsk buss som spelade musik och där folk stod och stompade. Naturligtvis var jag tvungen att hoppa på, utan att veta var den gick. Vid Odenplan kände jag att jag var tvungen att hoppa av, därifrån kunde jag ju ta 515 hem.

På väg hem, aningen glad i hatten.
 Tack Roger för en mycket rolig kväll, tack också till Henke och er andra som jag träffade.

Dagen efter är en annan historia, som det troligen kommer ett kortare inlägg om också :-)

Nu ska jag göra mig i ordning för att ge mig ut i regnet för lite lätt distans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar