söndag 31 oktober 2010

En lördag i full fart


Igår var en fullt-upp-dag, det började med ett blogginlägg som blev lite längre än vad som var tänkt och sedan ett härligt förmiddagslöpningspass runt sjöarna följt av dusch och brunch och sedan iväg till Kronobergs simhall för crawlkurs avslutat med lite shopping i Bromma Blocks.



Ovan ser ni dagens runda plottat från Garmin Connect, det är alltså denna runda som är "runt sjöarna" eller "Sjöarna Runt" för mig. Det är såklart lite annorlunda för andra.

Lite mer siffror från passet:
Medeltempo - 5.06 min/km
Medelpuls - 135 slag/min eller 73% av max

Höstskön bild från Lötsjön I.

Höstskön bild från Lötsjön II.

Höstskön bild från Lötsjön III.
I bakgrunden på bild III ser ni Gröna Stugan, när jag blir vuxen skall jag köpa den och göra ett löparcafé av den. Kom ihåg var ni läste det först.

Efter detta härliga förmiddagspass, som utfördes endast "iförd" två koppar kaffe, blev det alltså dusch följt av brunch i form av stekt bacon och äggröra och sedan iväg till Kronobergs simhall.

På eftermiddan var det så dags för del 2 av crawlkursen. Efter lite insim så fortsatte vi där vi avslutade senast, dvs balansövningen sidospark eller "stålmannen" om man så vill. Vi fortsatte sedan med att öva "vridmoment" och armföring för att avsluta med "riktiga" simtag, dvs vi skulle försöka få ihop vridet och armföringen till en rörelse. Eter kursen avslutade jag med 500m frisim. Även om jag hade en hel del problem att utföra övningarna, jag är alldeles för het i bassängen, så hade jag en bra känsla efter passet. Jag tycker att själva simningen stadigt blir bättre, det känns faktiskt som att jag simmar och inte bara sluggar.

Efter dusch och bastu så åkte vi till Bromma Blocks för lite shopping och fika. För min del blev det en jacka, en "vanlig" jacka alltså, vilket jag var i stort behov av. Jag saknade en jacka "mellan" höstkavajen och vinterduffeln. Efter minishoppingen blev det en snabbfika på Garden.

Allt som allt var det en riktig kanondag. Hoppas att ni andra också hade en bra lördag.

Idag blir det fika/planering med Runner´s Five inför Tomtetåget avslutat med lite distanslöpning. Ännu en aktivitetsdag alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar