fredag 4 mars 2011

Inge Flyt

I tisdags var jag ju så nöjd med att simningen fungerade så bra, men igår var det som bortblåst. Känslan var helt borta, jag kände mig alldeles tung i vattnet och stream line var det inte tal om på något vis. Efter passet fick jag lite tips om saker att tänka på, bland annat att jag måste vrida mer på kroppen och sträcka ut. Igår sluggade jag mest fram och simmade som en orm, om ni fattar.

Passets huvudserie var en norsk fyra, eller 4x4min med 4 min vila emellan. I praktiken blev det 4x200m med start 8.00. Min serie blev 3.35/3.35/3.40/3.45, klart sämre än i tisdags alltså. Men men, får jag till "vridningen" så ska det nog lösa sig.

Nu laddar vi för en aktiv helg och hoppas att alla vasalöpare får en optimal uppladdning. Själv får jag bara följa det från tv-soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar