lördag 19 mars 2011

Nya tag

I torsdags körde jag som vanligt simpasset med klubben, och eftersom det är återhämtningsvecka så var fokus på teknik och då speciellt armtag. Huvudserierna var 6x100m då vi körde 25 knutna och 25 vanligt, dvs först simmar man 25m med knuten näve för att fokusera på att få med hela underarmen i draget och sedan simmar man 25m vanligt för att man skall känna skillnaden, samt 6x100m Lung Buster då vi simmade i femtakt vilket betyder att man andas på var femte armtag. Efter passet kände jag mig riktigt nöjd, jag hade verkligen haft fokus på tekniken och inte hetsat något alls i bassängen.

Efter gårdagens vilodag och morgonens hallonsmoothie och kaffe så är jag nu laddad för att åka till Actic i Hammarby sjöstad och sätta mig på spinningcykeln i tre timmar. In i bubblan bara.

Hoppas att alla får en kanonlördag, för det skall jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar