onsdag 16 mars 2011

Tjohooo!!!!

Shit vad roligt!
Jag har länge funderat på att vara med på något av våra löppass med klubben, och idag slog jag slag i saken och drog på mig löparkläderna och dök upp. Och det ångrar jag definitivt inte. Vi körde först lite uppvärmning, sedan ett antal löpskolningsövningar. Bland annat körde vi "flytta vägg" vilket innebär att man lutar sig mot väggen så att kroppen faller framåt och sedan byter man ben att stå på genom att lyfta det och låta det ben som man har i luften falla. Lite knepigt att förstå kanske, men tänk "indianen" i lutande position. Efter det körde vi backträning och där fick jag feedback av vår tränare Fredrik som jag tror kommer att ge en del framöver, och det var att vara mer aktiv med det ben som jag skall dra framåt i steget. Sedan övade vi lite utförslöpning, och eftersom det är min svagaste gren så var det uppskattat och även det skall jag ta med mig på mina egna löpturer.

Avslutningsvis körde vi ett beeptest, vilket är ett test där man springer mellan två linjer 20m från varandra när det piper. Tiden mellan pipen minskar för varje minut och tillslut blir det riktigt jobbigt. Antalet minuter man hänger med ger ett svar om vilken kondition man är i, dvs vilken syreupptagningsförmåga man har, och jag är tydligen "Excellent". Kul.

Efter löpningen så körde jag även simpasset med klubben och det funkade faktiskt riktigt bra och var inte alls så jobbigt som jag trott. Innan jag bestämde mig för att köra dubbla pass så funderade jag en hel del över ifall det var dumt att lägga på ytterligare ett pass då det egentligen är återhämtnignsvecka. Men det var ju inga problem, hoppas att jag orkar fortsätta med dubbla pass på tisdagar.

2 kommentarer:

  1. alltså du är galen, hur kan man träna så mycket? Ska bli som du i mitt nästa liv;-)

    SvaraRadera