onsdag 16 mars 2011

Runner´s Five drar sitt strå för säkrare löpning

Som vanligt på onsdagar var det löpning med Miranda som gällde idag. Vi brukar stämma av under eftermiddagen för att ta detaljerna, men idag var det lite annorlunda detaljer. Idag stod det ungefär såhär: Är det ok att göra ett litet reportage med Nyheterna? Javisst, tänkte jag, det ska väl gå bra. 18.20 i Ursvik bestämde vi.

Så, väl hemma var det bara att slänga på sig löparkläderna och ge sig av ner mot Sumpan.

På väg mot Sumpan.

I Sumpan mötte jag så upp Miranda och vi gav oss av mot Ursvik. Utan vidare bra koll på klockan gav vi oss iväg, men på väg mot Råstasjön kom vi på oss själva att vi inte hade så gott om tid som vi trodde. Så vi vände om tillbaka mot Golfängarna och bort mot Ursvik. Troligen någon minut sen så mötte vi upp TV4-reportern som Miranda stämt träff med. Efter lite artiga fraser och snabbt taktiksnack så gick vi iväg längs spåret en bit för att hitta ett bra ställe för intervjuer.

Miranda stör reportern som försöker ställa iordning kameran.
Jag övervakar så att allt går rätt till.
Jag fokuserad på uppgiften.

Intervjun, eller reportaget, handlar om ett projekt för att få fler belysta löparspår i förhoppning om att folk skall känna sig säkrare och därmed komma ut och röra på sig oftare. Och det är något som vi i Runner´s Five verkligen vill att alla skall göra. Ett exempel på det är våra arrangemang som Tomtetåget och Sommartåget, det senare är ett arrangemang som kommer att gå av stapeln 23-24 juli. Mer om detta kan ni läsa här, här och här.

Hur reportaget blev? Ja, det vet vi först på fredag 18.31. Men det skall även gå att se det på tv4.se och då kan man kolla så många gånger man vill.

Efter passet, som inte blev så långt i kilometer räknat, så bjöds det min supergoda Gulaschsoppa som jag gjorde i måndags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar