måndag 7 mars 2011

Veckan som gick (v.09)

Veckan som gick innehöll endast simning och löpning, dock så fick jag ihop ett riktigt långpass vilket inte varit så vanligt på sistone. Långpasset bestod av erövringen av den blå tunnelbanelinjen, vilket var ett helt fantastiskt pass både vad gäller väder och sällskap. Dock så innebar långpasset att jag inte kunde träna alls igår, benen var helt körda. Jag måste verkligen få mer kontinuitet med långpassen, men de behöver ju inte bli så långa som 39km. 25km är ju också ett långpass.

Summering:

Simning: 3h fördelat på 3 pass
Löpning: 5h6min/52km fördelat på 2 pass

Vecka 10, nu kör vi och vi gör det riktigt bra!

2 kommentarer:

  1. Hallå! Var går gränsen mellan kort- och långpass? I löparvärlden?
    Funderade på om jag skulle försöka hänga på er nån gång. Blev lite sugen inför blå linjen men var ju ensam med barnen hela helgen (kanske just därför jag ville följa med haha). Men jag håller utkik här o hojtar till om jag kan hänga på en helgdag då A inte jobbar... Om ni planerar fler pass med "inbjudningar". En bit orkar jag nog haka på bara det är kaffepauser :-) ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hej Cattis!
    Vad som är ett långpass diskuteras en del bland oss löpare, vi är nog inte så säkra själva. Jag tycker dock att det beror på vad man tränar inför, men för en marathonlöpare så krävs nog 20km i alla fall för att det skall vara ett långpass. Sedan har vi ju vanliga distanspass som kan ligga runt 15km som varken är kort eller långt utan mest är till för att skapa volym i träningen.
    Du är hemskt välkommen på våra långpass, alla är ju inte "officiella" men ser du något som du blir intresserad av så är det bara att du hör av dig.

    SvaraRadera