onsdag 2 mars 2011

Fortsatt flyt i bassängen

Igår kväll var det simpass med klubben igen efter uppehållet i söndags. Dagen till ära hade jag ju nya glasögon, men tyvärr hade jag inte dragit åt dom tillräckligt så de fick bara vara med på insimmet. Huvudserien på passet var 6x200m med start 5.00. Förra veckan körde vi också 200-ingar och då var jag grymt nöjd med mina tider. Den här gången är jag nog ännu nöjdare, första simningen gick lite långsammare men avslutningen blev snabbare istället. Efter tredje simningen fick jag ett råd av en kille i banan bredvid, den snabbare banan, och det var att jag inte skulle vara så rädd att sticka ner handen i vattnet. Först funderade jag på vad han menade, men sen förstod jag, så jag provade att vara lite mer bestämd med isticket och hux flux så fick jag betydligt bättre "glid" eller stream line som vi simmare kallar det. Redan efter 100m var jag ikapp kille framför mig i bassängen och fick ligga bakom honom resten, och det är ändå en kille som jag anser är en bättre simmare än mig. Lite skön egoboost, helt klart. Min serie såg annars ut såhär; 3.35/3.35/3.40/3.35/3.35. En väldigt fin och jämn serie och speciellt skönt att jag fick en negativ split.

Ikväll blir det nog löpning, kanske en halvmara i hyggligt tempo?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar