onsdag 9 mars 2011

Testveckan har börjat bra

Var fjärde vecka kör vi testveckor med Stockholm City Triathlon Club när det gäller simning. Igår kväll var det testlopp på 800 meter. När jag satt i bilen på väg till Eriksdalsbadet så kände jag mig lite trött och jag funderade lite på vad det berodde på, men tänkte att det är kanske inte så konstigt då klockan faktiskt är 20.30. När jag kom fram och började byta om så tog killen bredvid mig fram en nässpray och jag var såklart tvungen att fråga vad det var. Det visade sig att han, precis som jag, har vissa problem med att vi ibland får nysattacker när vi simmat och att han fått rådet att testa en nässpray med antihistamin, dvs samma som man använder vid t ex pollenallergi. Då slog det mig varför jag var lite trött, jag hade ju tagit en antihistamintablett tidigare under kvällen i förebyggande syfte. En av biverkningarna med antihistamin är att man kan bli lite dåsig.

Loppet då? Jo, det gick bara fint. Jag öppnade med 1.50 på första 100-ingen, sedan höll jag 2min per 100-ing fram till sjunde då jag tappade någon sekund. Dock så tog jag tillbaka dessa sekunder under sista 100-ingen och landade på 15.50. Vid testlopp för fyra veckor sedan simmade jag på 17.15, vilket gör en förbättring på 1.25min. Jag är jättenöjd, även om jag är helt övertygad om att det går att göra mer om jag bara slipar på tekniken ytterligare.

På torsdag är det 200m som gäller, tro vad man kan göra där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar