onsdag 9 mars 2011

Inte riktigt tillbaka i matchen

Korvstroganoff

Onsdagar betyder löpning för mig, så också idag. Direkt när jag kom hem från jobbet hoppade jag i löparskorna och sprang ned mot sjöarna och tog dom med dubbla varv. Men det var inte med några starka ben som jag sprang idag, lördagens långlopp satt tydligen kvar. Men nu ska de väl vara redo för långpass till helgen. Jag fick i alla fall ihop dryga 13km i 5.20-tempo.

Efter träningen slängde jag ihop en korvstroganoff. Hur jag gjorde? Jo, jag finhackade två gula lökar, en röd paprika, strimlade 500g korv och stekte i en gjutjärnsgryta tillsammans med några matskedar tomatpuré. Efter några minuter satte jag till 2dl creme fraiche, 3dl grädde, kalvfond, dijonsenap och parikapulver och lät puttra ca 30min. Jag smakade av med salt och peppar och serverade med grönsaker. Det blev mycket gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar