måndag 28 mars 2011

Sommartåget 2011


Såja, nu är sommartiden här med allt vad det innebär. Man är tröttare på mornarna och man orkar inte ta sig för något på kvällarna. Men mina vänner, misströsta inte, det finns ju så mycket roligt att se fram emot. Ett exempel är Sommartåget som går av stapeln 23-24 juli och är ett löparevent arrangerat av mig och mina vänner i Runner´s Five. Vi startar i Jönköping på lördag förmiddag och springer längs Vätterns östra sida hela vägen upp till Gränna där vi tar färjan över till Visingsö och fortsätter löpandet tills vi passerat 55km.


Efter vägen stannar vi såklart till och fikar, man måste ju fylla på energi så att man orkar hålla uppe sina sociala sidor. Fikastoppen kommer vi att planera noga så att det inte blir för långt emellan och för att man skall kunna planera upphämtning ifall man inte tror att man kommer att orka hela vägen. Även om man inte springer hela vägen är man såklart välkommen att möta upp oss på kvällens aktiviteter ändå.



Jag vill dock varna för överdrivet intag av energi eftersom man då kan råka ut för liknande ryck som Alex och Miranda.


För lite intag kan dock ge sig liknande uttryck, men då är det bara att fylla på med vad man finner lämpligt.

Efter löpningen så kommer vi att ställa till med en hejdundrande grillfest på stranden med god mat, god dryck och mycket skrockande och skratt.


Alla bilder ovan visar hur vi hade det när vi sprang samma sträcka i somras och jag hoppas att ni blev lockade att hänga med i sommar. Intresseanmälan och frågor kan ni skicka till min mejladress

Vi ses i löparspåret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar