lördag 12 mars 2011

Bra för mig?

I torsdags körde vi testlopp med klubben på 3x200m där det gäller att ha ett så bra snitt som möjligt. Efter lite insim och teknik så drog vi iväg och första 200-ingen gick på 3.40 efter att första 100-ingen passerats på 1.50, en tid som jag kände mig ganska nöjd med. Jag hade fokuserat på att sätta i händerna ganska brett för att undvika att "åla" fram i vattnet samt att få ett bra "vrid". De två övriga 200-ingarna gick några sekunder långsammare, 3.42 och 3.43, men det är nog ganska naturligt. Efter loppen fick jag frågan av Magda, som simmade i samma bana, hur det gått och jag redovisade mina tider lite stolt. Då frågar hon ifall det är bra tider för mig och det sa jag att jag trodde att det var, dock så hade jag innan trott att jag skulle simma kanske 10 sekunder snabbare. Men det var kanske bara i min fantasi som jag skulle kunna simma så snabbt, så jag tillät mig själv vara ganska nöjd. När jag nu analyserar tiderna så blir jag lite fundersam. För 4 veckor sedan gjorde vi samma test och då blev min serie 3.50/3.55/3.55 och jämför man med det så har jag ju gjort framsteg. Men, jämför jag med min serie från förra tisdagens träningspass då vi körde 6x200m så blir jag ju klart fundersam. Jag hade ju inte stenkoll innan testet, men det måste funnits någon substans i att jag trodde att jag skulle kunna komma ner kring 3.30. Och visst, med tanke på att min serie då var 3.35/3.35/3.40/3.35/3.35/3.35 och att vi då startade på 5.00 istället för på 8.00, vilket betyder 3min mindre vila, så är det klart att jag undrar. Hur kunde det bli såhär? Beror det på att vi är i slutet av det tunga blocket, vi kör alltså 3 tuffa veckor och 1 återhämtning? Jaja, jag får fortsätta fundera på det ett tag.

Anyway, idag är det lördag, solen skiner, temperaturen är helt perfekt för uteaktivitet, så vad gör jag? Jo, jag åker iväg till Actic och kör tre timmar spinning. Hoppas att ni andra tar tillvara på det fina vädret. Jag får väl ta igen det i eftermiddag.

Och, ikväll håller vi tummarna för Sara Varga. 

Ha nu en kanonlördag!

1 kommentar:

  1. Japp här håller vi oss ute så mycket vi kan! Och så lite inne-shopping också! Dock ingen spinning!

    SvaraRadera