söndag 13 mars 2011

Fullspäckad avslutning på testveckan

Till min besvikelse, nåja, så var det inte riktigt lika fint väder i morse som det var igår. Man kan ju inte få allt här i världen, men jag hade gärna sett att solglasögonen fick följa med på förmiddagens löptur. Benen var fortfarande lite stela efter gårdagens spinning, men jag kom i alla fall iväg i 5.30-tempo vilket jag tänkte skulle vara ett lagom tempo idag. Redan efter några få kilometer så klockade jag dock snarare 5.20, men jag tänkte att det nog bara var tillfälligheter och att jag skulle falla tillbaka till 5.30 snart igen. Men icke, 5.20 blev 5.15 som blev 5.10 som blev 5.05. Några kilometrar var jag nere under 5min till och med, bland annat de sista två som gick på 4.55 och 4.50. Kan det varit längtan efter en varm dusch och soffan tro? Snittempot slutade tillslut på 5.10 i alla fall.

Var sprang jag då? Jo, jag sprang längs Sundbybergs starnd via Pampas Marina och Centralen runt Kastellholmen och sedan via Alvik och Ulvsunda och hem igen. Tyngsta delen var helt klart den artonde kilometern som innehöll Tranebergsbron, men då tänkte jag på vad Alex sa igår om löpdelen av Järnmannen som han gjorde förra sommaren och det behövdes inte mycket mer motivation för att kämpa sig uppför bron. Börjar man misströsta under ett vanligt långpass kommer det bli tufft under Järnmannen, den saken är klar. Så, skärpning framöver!

Efter löppasset blev det en lång, varm och skön dusch följt av lunch och efterlängtad kaffe. Efter lunchen blev det soffan och vila fram till kvällens simning, det var dags att köra 60min testlopp. När klockan började närma sig avfärd mot Eriksdalsbadet så kände jag mig inte alls redo, men det var bara att bita ihop. Jag fick väl bryta om det blev allt för djävligt. Insimmet kändes ganska segt, precis som vanligt. Tjugo över sex drog vi sedan igång, i vår bana var vi fyra stycken vilket var skönt eftersom det inte blir så trångt då. Sextio minuter senare så hade jag avverkat 2850m, en förbättring på 150m sedan sist.

Hoppas att ni varit nöjda med er helg också, för det har jag varit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar