tisdag 19 oktober 2010

Simskola a´la Thomas


Jag har, såklart, inga som helst ambitioner om att simcoach. Det finns några starka skäl till det och det starkaste är att jag inte är någon vidare simmare. Dock så har jag vissa drömmar om att bli löparcoach, det vore fantastiskt att, för det första, förkovra sig ytterligare inom löpningen och sedan få någon eller några adepter att följa utvecklingen på.

Hur som helst, med ambitioner eller inte, så agerade jag lite simcoach åt min sambo Karin ikväll. Vi körde en timme i ett ganska trångt Åkeshovs simhall. Vi övade lite benspark, lite andning och annat smått och gott. På lördag ska vi gå crawlkurs, jag kör alltså parallellt med Coach Alex, så tanken var bara att gå igenom de grunda grunder som jag lyckats lära mig. Ingen skugga på Coach, han har verkligen gjort ett stort jobb hittills.

Såja, veckans träning är igång. Härligt!

2 kommentarer:

  1. Najs! Övning ger färdighet. Det börjar dra ihop sig för simskolepass 3 à la Alex snart. Var redo!

    SvaraRadera
  2. Definitivt Alex, det är dags att ta nästa steg :-)

    SvaraRadera