fredag 29 oktober 2010

"...jag ser framåt mot härliga tider"


Bild från Apollo över Fuerteventura

På min arbetsplats så pratas det träning lite titt som tätt, inte sällan är jag en av dom som pratar mest. Det är ju lite av min topic, om man säger. Idag så kom min chef och näst intill hoppade ner i sin stol och frågade efter träningsresor till Portugal som vi pratat om tidigare och som vår kollega Tina varit på, närmare bestämt Springtime. Vips så kommer Björn förbi och nyfiket deltar i diskussionen och eftersom han är mer inne på cykel så frågade han om jag visste om det finns såna resor också. Och, som av en tillfällighet, så hade jag fått ett mejl några dagar tidigare om triathlonresor till Fuerteventura och då borde ju också ha cykelveckor. Och så var diskussionen igång och drömmandet med det.

2011 är ju året då jag skall satsa på triathlon, vilket enligt många är en naturlig utveckling om man har gjort några svenska klassiker och sprungit någon marathon vilket jag ju gjort. Det ska bli jäkligt roligt att börja träna mer varierat samt att lyfta träningen ytterligare något snäpp. Målet med 2011 är att genomföra Järnmannen Kalmar, och vad det är kan ni läsa här. Av den anledningen så kollar jag då och då upp vilka olika resealternativ som finns, de jag funnit är Apollo och Springtravel. Det blir alltså att välja mellan Kanarieöarna och Portugal. Vilket tycker ni ser mest tilltalande ut?



Triathlon långdistans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar