lördag 9 oktober 2010

Tankar inför Hässelbyloppet




Imorgon kl 12.00 går startskottet för Hässelbyloppet, som blir säsongsavslutning för min del. Jag har aldrig sprungit Hässelbyloppet tidigare, men det ska bli roligt att springa loppet som så många pratar om som loppet där man ska persa. För några veckor sedan så pratade jag med min pappa om Hässelbyloppet och han undrade om jag menade Hässelbystafetten, vilket jag aldrig hört talas om. Dock så såg jag nu på Hässelbys hemsida att stafetten tydligen har anor sedan 30-talet, men det är en helt annan historia.

Hur ska jag då lägga upp loppet imorgon? Vid senaste milloppet, Kistaloppet, så drog jag på i 3:40-tempo för att krokna vid 7-8km och gå i mål på 40:53. Den här gången kommer jag nog att gå ut aningen lugnare för att förhoppningsvis hålla hela vägen in. Det vore ju fint att avsluta med ännu ett personbästa och det vore såklart alldeles fantastiskt att komma in under 40min.

Ikväll har jag laddat på Gusto Kök&Bar i Sundbyberg tillsammans med mina härliga löparvänner Lina, Susanne, Miranda och Alex. Det blev mycket prat om framtida bravader som Tomtetåget, Vintermaran och mycket annat smått och gott.

Den enda plumpen i protokollet inför morgondagen är att jag inte hann köpa någon påse med naturgodis. Inför de senaste loppen, som Stockholm Halvmarathon, Kistaloppet och Lidingöloppet, så har jag vräkt i mig en större påse och de loppen har ju helt klart gått fint. Osäkerheten är därför ganska stor inför detta lopp. Bortförklaringen är redan klar om loppet inte går enligt mina förhoppningar.

Ses vi i Hässelby imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar