lördag 16 oktober 2010

Runner´s Five Day


Idag är det en lite speciell dag. Det är faktiskt den första "officiella" Runner´s Five Day. Jaha, vad är det då tänker ni kanske? Jo, för att ta det från börja så väcktes ide´n, eller skapades behovet, av ett "gruppnamn" för vår lilla tighta grupp som ses och hörs med jämna och ojämna mellanrum och i olika konstellationer när vi satt och laddade för Hässelbyloppet på Gusto Bar & Kök i Sundbyberg förra lördan.

Vad händer då på en Runner´s Five Day? Jo, planen är ungefär såhär; Först träffas vi vid tiotiden, snart alltså, för ett lugnt långpass runt Kungsholmen. Planen är att få ihop 25-30km, det är lika bra att ta i eftersom vi inte ses så ofta. Någonstans på vägen stannar vi nog till och tar en kopp kaffe. Hojta gärna till om ni känner igen oss, eller ännu hellre bjud in oss på en kopp :-)

Efter löppasset så ska vi träffas hemma hos Lina för att sno ihop middag ihop, det ska bli intressant att se hur lagarbetet i köket kommer att gå. Sedan har vi fått varsin hemlig uppgift av Suss till kvällen, och nej jag kan inte berätta det här på bloggen än även om jag vet att ni vill veta. Dock är det lockande att lägga ut det för att se ifall mina vänner läser min blogg. Oops, sa jag det högt?

Hur ser er lördag ut, någon som ska ge sig ut i det härliga höstvädret och springa?

1 kommentar:

  1. Blev en tur på nästan 2mil (1,97) runt Brunnsviken. Väntar på rapportenfrån K-holmen. Önskar er en trevlig kväll.

    SvaraRadera