lördag 26 februari 2011

Äntligen!

Äntligen kom jag i tid!

Äntligen fick jag till mitt tretimmars spinningpass!

Äntligen har jag provat mina nya fina skor!

Förra lördagen skulle jag ju köra mitt första tretimmars spinningpass, men pga urusel planering blev så inte fallet. Men idag planerade jag bättre. Fick till och med vänta några minuter på att bli insläppt. Bra där!

Det var ett riktigt tufft pass vi bjöds på. Först värmde vi upp i 30 minuter för att sedan kliva på två stycken 19-minutersintervaller med 4 minuter vila emellan. När dessa intervaller var klara och vi fått trampa av oss lite så klev vi på lite tuffare och ganska lång backcykling varvat med snabbtempo. Passet avslutades sedan med att vi körde två stycken 20-minutersintervaller med 2,5 minuter vila emellan, en grymt jobbig avslutning alltså. Pannbenet fick sig helt klart en utmaning idag.

I vanlig ordning avslutade jag passet med 20 minuter på löpbandet och idag gjorde jag det i mina nya fina skor. Mina nya Asics Hyperspeed är ett par lättviktsskor som jag tänker springa lite kortare lopp i, möjligen att jag kör en halvmara i dom även om jag vet att det funkar att springa en hel mara i dom.


Vassa va?

2 kommentarer:

  1. Köpte också hyperspeed för ett tag sedan, skrev lite av jag tyckte om dem här: http://sponsoredbydestiny.blogspot.com/2011/02/de-nya-skorna.html
    Vore kul att höra vad du tänker om dem när du testat dem lite.

    SvaraRadera
  2. Rejält vassa ;-)

    Om du är game att återhämtningsjogga med Mirro imorn eftermidda, så hojta ;)

    SvaraRadera