fredag 18 februari 2011

Från Martina Haag till Lung Buster - vilken kväll!

Igår kväll var en riktigt hektisk kväll. Direkt efter jobbet åkte jag till Kista för att lyssna på en föreläsning med Martina Haag om hur man kan vända motgång till framgång och vikten av att hålla fast vid sina drömmar för att de inte skall försvinna. Martina är författare och skådespelare, men även en hängiven löpare och kolumnist i Runner´s World. Jag har aldrig läst någon bok av Martina och ej heller sett henne i någon film vad jag vet. Dock var det intressant att höra henne berätta om hennes resa från en udda fågel på Lidingö till uppskattad författare, speciellt roligt var det att höra att man kan lyckas inom det gebitet trots att man går ut högstadiet med 0,7 i snitt. Martina är en härlig berättare som aldrig drar sig för att använda sig själv som exempel även om det innebär att hon blottar sig totalt. Hennes budskap var dels man aldrig skall ge upp, även om man gjort bort sig inför Björn&Benny, för att nå sina drömmar samt att om släpper lite på sin hårda fasad  och släpper in folk lite närmare in på livet så kommer man att få ett lyckligare liv. Jag fick mig helt klart lite tankeställare, skall nog jobba lite på det där med fasaden. Akta er där ute!

Efter föreläsningen åkte jag förbi Åkeshovs simhall och släppte av Karin och åkte sedan till Eriksdalsbadet för träning med klubben. Dock han jag få i mig lite mat denna gången, till skillnad från förra föreläsningstillfället för två veckor sedan. Passet bestod av en del teknik, 3x100m Lung Buster med dolme i femtakt dvs andning på var femte armtag och en huvudserie på 8x50m aerob tröskel. Lung Buster är roligt för man känner verkligen skillnad mellan att köra tre- och femtakt, kör man för hårt tar luften slut för tidigt och då känns det som att man skall sjunka. Bra då att man har dolmen som håller upp underkroppen.

Idag är det träningsledigt och vila som gäller, jag skall inte röra mig nämnvärt förrän klockan nio imorgon bitti då jag skall köra första tretimmarsspinningen. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar