lördag 19 februari 2011

Ånger!

Okej, jag erkänner. När jag strax före 13 klev ut från gymmet så ångrade jag det jag sa imorse. Det kändes faktiskt lite synd att ha suttit inne hela förmiddagen och kliva ut i det perfekta senvintervädret och konstatera att det inte blir mer träning idag. Jag sneglade upp mot Hammarbybacken och avundades de som fick vara där, jag spanade in löpare efter löpare som jag passerade och bara ville hänga med dom, jag tänkte att jag kanske skulle slänga in skidorna i bilen när jag kommer hem och ge mig iväg till närmsta skidspår och bränna av några kilometer. Men det är nog klokast att hålla i hästarna och låta kroppen återhämta sig efter spinningen, åtminstone måste jag ju få i mig en sen lunch så att kroppen får något att arbeta med.

Passet då? Jo, jag kom iväg lite väl sent och körde sedan fel så jag kom inte igång förrän tjugo över nio. Det är inte så roligt att komma in när alla funnit sig till rätta och är uppvärmda och skall gå på den "riktiga" träningen. Så medans de andra började trampa tungt uppför så var jag tvungen att sitta och trampa igång benen för att få igång benen och få värme i kroppen. Efter en kvart eller så kom jag "ikapp" de andra och hängde på i den tunga körningen. Passet avslutades med nio stycken tuffa intervaller á 30 sekunder, det låter kanske inte så tufft men att köra maxtempo med så mycket motstånd man klarar är inte att leka med. Hur skönt som helst!

En lite rolig grej från passet var annars att vi körde en sväng där alla presenterade sig vid namn och ledare Sten hintade om att set skulle bli förhör på det, vilket alla trodde var på skoj. Men det visade det sig itne vara. Av en ren tillfällighet hade jag hamnat mellan Emil, som jag träffade på Vintermaran i november, och Robert, som jag pratade med på ett simpass förra veckan. Emil, som satt på min vänstra sida, skulle presentera mig och jag skulle presentera Robert, som följdaktligen satt på min högra sida. Emil presenterade mig som "en av de han sprang sin första mara med" och jag presenterade Robert som "bokförläggare som är gammal i gamet" och det lät som att vi kände varandra ganska väl trots att vi bara träffat varandra någon enstaka gång.

Nu blir det återhämtning till 100% fram till simningen imorgon kväll. Eller kanske en liten runda runt sjöarna imorgon. Kanske.

Hoppas att ni andra tagit väl tillvara på det fina vädret idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar