fredag 25 februari 2011

Framsteg!

Ibland blir man glatt överraskad. Nyklippt och fin kom jag till simpasset igår kväll där vi skulle köra huvudserie på 5x200meter, vilket är en riktigt jobbig serie då man simmar med hög intensitet i knappa 4 minuter. För två veckor sedan körde vi testlopp på samma sträcka och då klämde jag in serien 3.50/3.55/3.55 och var väldigt nöjd med det. Så döm om min förvåning då jag startade upp med 3.30 på första 200-ingen. Shit, vad är det som hänt? Påföljande 200-ingar gick på 3.35/3.40/3.40/3.45, den långsammaste var alltså 5sekunder snabbare än den snabbaste på testloppet. Var det den nya frisyren som gjorde susen, eller de nya badbyxorna?

Ikväll blir det återhämtning, eller vila i alla fall, och i morgon bitti ska jag ge mig på ett försök att komma i tid till spinningen så att jag får testa ett helt tretimmarspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar