onsdag 16 februari 2011

Bitar föll på plats

"Idag var det ett riktigt bra pass! Det var en riktig aha-upplevelse, bitarna föll verkligen på plats." Denna reaktion fick en kvinna på min bana igår kväll, precis som om hon hade läst mitt inlägg innan hon åkte till passet. Vi känner inte varandra, varken vid namn eller annat, så att hon hade läst min blogg ser jag inte som troligt. Men det var så roligt att både höra hennes reaktion och att den stämde så väl överens med mitt tidigare inlägg. Personligen kändes det bra, men inte samma aha-upplevelse som denna kvinna hade.

Såhär såg kvällens pass ut:

200 insim


Teknik
2x50 enarms
2x50 catch-up
2x50 skovel
2x50 återföring

3x(4x50) Taglängdsfokus - vila 15-20
- Räkna armtagen. Första längden vanligt, därefter 1-2 armtag färre per längd.

100 Bad/Ej frisim

X x100 25 knutna - 25 vanligt start 2.40 eller vila 30
- Knutna: Försök att hålla LÅG frekvens. Avslappnad simning.
- Vanligt: Fokus på grepp, känn skillnaden på trycket mot armen. Fortfarande lägre frekvens än normalt, men öka farten och tryck på lite mer.

Avbad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar