måndag 14 februari 2011

Kalla steg

Igår närde jag en tanke om att springa hem från jobbet. Jag tänkte att om det tar cirka en timme att ta sig hem kommunalt, vilket jag skulle göra idag, och sedan byta om för att springa så skulle jag kunna springa 20km istället för 10km på ungefär samma tid. Fattar ni logiken? Av någon anledning så tappade jag bort tanken, vilket inte gjorde så mycket när jag såg termometern i morse. Hur blev det såhär kallt igen? När jag gick från jobbet till pendeln så kändes mitt avhopp inte så tokigt heller, men när tåget var 20 minuter försenat så pendlade mina tankar igen. Anyway, väl hemma vid sjutiden så bestämde jag mig för att följa med Karin ut och springa. Måste ju besegra kylan, så på med det varmaste jag har och ut bara. Cirka 35 minuter var vi ute vilket var ganska lagomt för min del, ville komma tillbaka lite lätt efter lördagens prövning. Efter löpningen passade jag på att köra lite coreövningar och avslutade med att köra plankan. Min veckoutveckling sedan jag började köra mina "tester" är jag helt klart nöjd med, 2.00 - 2.30 - 3.00. En halv minut per vecka alltså, tro hur länge det skall hålla i sig.

 

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Fortsätter du så här är du snart uppe i tio min ;) luktar nästan utmaning../Johanna

    SvaraRadera
  2. Tack Johanna!
    Utmaningen är antagen, dock behöver jag lite tid på mig då det med denna utveckling kommer att ta 14 veckor innan jag är uppe i tio minuter :-)

    SvaraRadera