lördag 5 februari 2011

Omvänt brickpass blev till ett långt duathlon

Strax efter tio mötte jag upp Alex och Miranda för att springa bort mot Actic i Hammarby sjöstad där Alex och jag skulle köra spinning med SCT. Tanken var ju att vi skulle köra ett omvänt brickpass. Vi löpte på i måttligt tempo och var framme i ganska god tid innan, vi hann till och med med att ta en liten bild.


Medans Alex och jag entrade spinningsalen så passade Miranda på ett virra runt på okänd, nåja, mark. Spinningpasset hölls av Aaron och precis som sist så var det ett väldigt bra pass. Fokus just nu är på styrka vilket innebar att det var mycket klättring, vilket jag gillar skarpt.

Innan Miranda gav sig iväg hade vi kommit överens om att hon skulle dyka upp på Actic ifall hon var sugen på att springa lite mer med oss. Budet om omvänt brickpass hade hux flux ändrats till duathlon.

Under passet började Alex och jag fila på att eventuellt springa hela vägen hem också. Det skulle alltså innebära 15km löpning / 2h spinning / 15km löpning. Men, det borde jag ju räknat ut innan att det budet skulle komma. Men, vafan det lät ju som en kul idé!

Mycket riktigt satt Miranda och väntade på oss utanför gymmet, taggad för 5km lätt löpning med två slitna triathleter. Hennes reaktion när jag offentliggjorde budet om att springa hela vägen hem var rätt skön. "Men, det betyder ju att det blir ett Ultrapass för mig idag!" I vanliga fall brukar hon vara "game" på allt, men det här lät inte som det hon ville mest av allt.

Vi gav oss av hemåt, Alex drog upp tempot för att få igång lite värme i kroppen. Tempot vi tänkt oss var typ 5:40, men första kilometern gick på 4:40. Andra något långsammare, men inte i närheten av 5:40. Sanning att säga så hade vi stora problem att komma ned i det tempot, mycket märkligt. Strax efter Centralen fick Alex lite knäkänning och droppade, han hade ändå inte så långt kvar hem. Miranda och jag liftade med pendeln från Karlberg, då det var lite väl långt att springa hela vägen till Sundbyberg.

Slutresultatet blev 15km/2h/11km, inte illa alls.

Tack för idag mina härliga vänner och tack för era galna idéer som inte går att tacka nej till!

1 kommentar: