söndag 6 februari 2011

Living the dream?

God morgon!

När jag sitter här med mitt morgonkaffe, kopp nummer två faktiskt, så känner jag att jag måste lätta mitt hjärta en aning. Med risk att bli lite väl filosofisk, men jag slänger mig ut.

Till att börja med, jag har alltid varit en drömmare. Allt från när jag som liten grabb drömde om att få spela TV-pucken, vilket aldrig var riktigt nära, till drömmar om att åka Vasaloppet, vilket ju faktiskt blivit verklighet. Var vill jag nu komma med mitt resonemang? Jo, mitt problem, om det nu är ett problem, är att jag har väldigt svårt att leva i nuet. Mitt favoritprogram vintertid är Vinterstudion som sänds i SVT och de har en programserie som de kallar "Mitt liv som Hellner", där artisten och programledaren Erik Segerstedt under åtta veckor skall leva och träna som Marcus Hellner. När jag ser det så blir jag så grymt sugen på att få vara Erik och få drillas i skidspåret och i gymmet tills jag inte orkar stå upp. Vad är då problemet? I höstas tog jag beslutet att genomföra Järnmannen Kalmar 6/8-2011, vilket jag till så sent som i somras trodde var allt för tufft för lilla jag. En ouppnåelig dröm som jag ibland skojat om att jag en dag skall göra. Min träning är fullt fokuserad på att jag skall klara detta, och skall sanningen fram så tänker jag inte bara klara det utan jag tänker göra det bra. En vanlig träningsvecka innehåller tre simpass, ett långt spinningpass och två löppass varav minst ett brukar bli ganska långt. 30-40km är ingen ovanlighet. Mitt problem, som jag ser det, är att jag inte alltid förstår att det är att det är just dessa pass som är min dröm. Min vän Alex använder sig ofta av uttrycket i detta inläggs titel, dvs "Living the dream!".

Frågan är, skall jag acceptera mig själv som drömmare eller skulle jag må bättre av att lära mig att leva drömmen?

Var det någon som hängde med i mitt resonemang? Är det någon som har samma "problem"?

Nä, vet ni vad. Solen lyser in genom mitt fönster och jag blir grymt sugen på att ge benen lite aktiv vila efter gårdagens tuffa pass.

Living the dream?

2 kommentarer:

  1. Dina drömmar är enligt mig dina mål. Tycker inte det finns en konflikt i att ha ett mål och leva i nuet. Reflektera över små saker under resans gång mot dina drömmar/mål.

    SvaraRadera
  2. Tack Skidåkarn, det var tänkvärda ord. Kanske hjälper mina utsvävningar mig att motivera mig mot mina mål.

    SvaraRadera