onsdag 23 februari 2011

Kall onsdagslöpning

Onsdagar brukar betyda löpning med Miranda, så också ikväll. På väg hem från jobbet så taggade jag igång rejält när jag noterade att det kom lite lätt snö från himlen. Jag är väl lite eljest, eller annorlunda som det också heter, som gillar kylan och snön. Jag förstår liksom inte, man kan välja mellan att sucka och man kan välja att gilla läget. Det känns liksom inte att man kan göra så mycket åt saken, förutom att klä sig ordentligt. Visst, även jag ser fram emot att få springa i kortbyxor eller ta fram cykeln och köra ut mot ett somrigt Ekerö. Dock så är jag helt säker på att de dagarna kommer tids nog.

Detta om detta, passet med Mirre var i vanlig ordning mycket trevligt. Då vi inte sprang en endaste minut tillsammans förra veckan fanns det en hel del att prata om, det var såklart spännande att höra om Ultrahelgen och hon kommit igång så bra med spinningen. Vi ska ju köra kafferacet runt Vättern tillsammans i sommar och jag vill ju inte göra hela jobbet själv :-) Miranda var lite seg sedan helgen och mina ben kände av gårdagens simpass med fenor, men det erkände jag aldrig.

Hoppas att det är fler där ute som njutit av kvällen med löpning, annan träning eller något helt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar