fredag 4 februari 2011

Nya kläder och lite träning

Torsdagar innebär simträning med klubben, gårdagen inget undantag. I samband med träningen så var det utprovning och försäljning av kläder. Mitt konto kommer framöver att belastas med ett antal tusen riksdaler som skall täcka en ny triathlondräkt, cykeltröja, huvtröja, t-shirt och en buff. Jag längtar redan till tridräkten kommer och jag kommer inte missa ett endaste tillfälle att använda den.

Träningen igår var riktigt hårt, vi körde 8x100m i full fart med start på 4.00. Första hundringen gick jag ut hårt på, kanske inte rätt rent taktiskt, men jag kunde inte hålla emot. Sedan höll jag ett ganska konstant tempo på 1.45. Sista hundringen taggade jag igång ordentligt på, jag bara kände att nu skall sista gnutta energi ut. Jag ville verkligen köra en Hellner, vilket jag gjorde, i mål formligen hängde jag över bassängkanten. Sällan har väl 200m avbad kännts så skönt.

Idag är det fredag, eller fridag om ni så vill. Dvs träningsfritt och det tänker jag utnyttja genom att ladda kropp och knopp med energi för ett tufft spinningpass imorgon.

Ha nu världens bästa fredag, så hörs vi snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar