onsdag 23 februari 2011

Stream line!

Igår kväll var jag lite seg när jag åkte till Eriksdalsbadet för simträning, inte så att jag tänkte ställa in men det kändes lite jobbigt. Som tur var så stod teknikträning med Marcos på schemat, igen. Jag känner verkligen att jag saknat våra pass med honom, vi har haft ett uppehåll sedan december. Även om jag gillar den tuffa simträningen så uppskattar jag verkligen att i lugnt tempo få köra teknikövningar. För att berätta lite om passet så värmde vi upp med att köra 4x50m medley där vi körde varje simsätt i 12,5m. Helt ärligt så var det grymt skoj även om det säkert såg ännu roligare ut, fjäril är verkligen inte lätt. Hela passet körde vi med simfötter på, vilket gör det lättare att ta det lugnt och fokusera på tekniken. Alla övningar vi gjorde syftade till att hitta stream line, dvs ett läge där man glider så effektivt som möjligt, samt att hitta bra grepp i vattnet.

Efter passet var jag riktigt nöjd och påminnde mig själv om att det bästa sättet att ta sig ur en svacka är att träna, jag hade faktiskt lite Runner´s High-känsla.

Ikväll vankas löpning, hoppas på ett ganska långt pass. Varför inte en halvmara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar