lördag 11 juni 2011

Upp- och nervända världen

Vilken värmebölja vi haft den senaste tiden. På jobbet har vi fönstren öppna för att få lite fläkt, men det hjälper inte mycket då det är 27-28 grader ute. Igår eftermiddag tror jag att kulmen nåddes, vid fyratiden trodde jag att jag skulle krevera. Åkte till Stinsen efter jobbet och köpte skor, det blev säkert en storlek för stora då fötterna garanterat var toksvullna.

Jag ska snart ut och cykla, kan ju bara inte sitta inne längre i denna hetta. Jag har förstått att hela norrlandskusten också haft kanonväder i veckan, men när jag kollade vädret på Nyhetsmorgon och ser att man i Norrbotten kommer att få 32 grader i eftermiddag så börjar man ju undra. Men är det inte såhär vi vill ha det, kalla vintrar och varma somrar? Det vill jag i alla fall.

Så, vi ses väl på Svartsjö Cafe vid tolvtiden?

Just det, det är väl Tjejvättern idag? Hoppas att småspiksmarodörerna lyser med sin frånvaro och att alla tjejer får en bra dag på sadeln.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar