tisdag 7 juni 2011

En gång är ingen gång

Trots söndagens återhämtningspass så har benen fortfarande inte riktigt hittat tillbaka. Det känns lite som att benen fortfarande tror att de är ute på andra varvet på maran. Okej, det är inte så att det gör ont eller så men det känns så otroligt onaturligt att springa. Bambi på hal is, typ. Av tio steg så är säkert inte många likt det föregående. Men det är väl bara att ha tålamod och invänta dagen då steget är tillbaka. En sak som jag dock är lite förundrad över är att benen trots allt är ganska rappa, att löpa lätt i 5min-fart känns lite overkligt. Till råga på allt så chockade jag kroppen genom att ta en sväng förbi utegymmet vid Råstasjön. I vintras lovade, eller hotade, jag mig själv att köra styrka en gång i veckan. Hur gick det med det egentligen? Fiasko, skulle jag vilja säga.

Ett stenkast, eller en full drive kanske, från Råstasjön ligger Råsunda och där spelar just nu Sverige mot Finland EM-kvalmatch i fotboll och jag kan inte undgå att tänka på hur varmt det lär vara för dom med tanke på hur varmt jag tyckte det var. Okej att de går eller står mestadels.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar