lördag 4 juni 2011

Kropp & Själ

Lyssna: Kropp & Själ

Jag har alldeles nyligen upptäckt programmet Kropp & Själ i P1. Redaktionen beskriver själva programmet såhär:

"Kropp & Själ är programmet för dig som vill veta hur du ska göra för att må bra och leva länge. Vi vänder oss till dig som har hälsa som hobby, men också till dig som inte alls känner dig som en sportig typ. Vi står för en helhetssyn där kroppen och själen intimt hänger samman, med frågor om träning, mat, sex, psykologi och medicin."

Så dagens tips från mig är, förutom att själv ge sig ut och röra på sig, att gå in på Sveriges Radio och lyssna av några avsnitt. I avsnittet i detta inlägg beskriver Jonas Colting, sveriges kanske bästa och mest kände triathlet, sin syn på träning och träning som livsstil. I ett annat avsnitt tar man upp barfotalöpning, det tänker jag lyssna på idag. Tipsa gärna om ert favoritavsnitt!

Annars hoppas jag att alla får en kanondag ute i det fantastiska vädret. Själv kommer jag inte kunna sitta inne länge till, 28 grader i lägenheten får kaffet att verka svalkande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar