lördag 25 juni 2011

Tuff midsommar

Det började väl inte så tufft, jag tog med mig min FOCUS ut till Färingsö på en knappa två timmars pass i behagligt tempo i torsdags kväll. Vädret hade inte varit så värst bra under dagen, ganska uselt om jag skall vara ärlig. Dock så sprack det ju upp och blev jättefint.

Midsommaraftonsmorgonen däremot var riktigt tuff. Petra hade dragit ihop en gemensam träning och lockat coach Ingmar att hålla i trådarna.

Coach Ingemar håller i trådarna.
Tappra midsommartränande lyssnar på Coach Ingemar med stort intresse.
Det var ett taggad gäng som tog sig till Karlbergs IP för att starta upp midsommarafton med ett tufft pass. Jag är väldigt ovan vid cirkelträning men tänkte att det kan väl inte vara så jobbigt. Misstag.

Vi började med att köra lite löpskolning som uppvärmning, sedan drog vi igång. Det började med att vi sprang 400m i hög fart, ca 95% av max, sedan gick vi direkt över till att köra situps, burpees, armhävningar och ben böj. Pust. Sedan ut på en ny fyrhundring, följt av knäböj, armhävningar, ryggresningar och utfallssteg. Pust. Ingen rast och ingen ro, utan direkt ut på en ny runda. Vi upprepade sedan de föregående cirklarna för att sedan avsluta med 800m. Jag har svårt att minnas när jag tog ut mig så totalt senast, det var verkligen ett spypass. Härligt!

Nöjda tränande som precis skall få en överraskning.
Det var inte riktigt nog med detta. Coach Ingmar utmanade oss på Plankan i tre minuter. Alla taggade igång såklart. Men efter 90sek så kommer nya instruktioner, vänster arm skall upp och sträckas rakt fram. 15sek senare skall höger arm upp och ut, sedan vänster ben följt av höger ben. Jag gav upp tidigt och endast coachen mäktade hela vägen. Tuff man!

På vägen hem kunde jag inte hålla mig från att ta ett dopp vid kanotbryggan vid Pampas. Skönt!

Midsommardoppad
Efter det var jag helt klart redo för lite mer traditionellt firande, det är ju trots allt mycket lättare. Inte lika tufft men minst lika trevligt.

Idag är benen inte rikitigt med mig, så då passar det ypperligt med en vilodag i soffan.

Hoppas att alla ni andra också haft en fin midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar