tisdag 21 juni 2011

Återfall


Okej, återfall är kanske att ta i. Men tillbaka i sadeln var jag ikväll i alla fall. På vägen hem från jobbet var vädret hur fint som helst och jag började planera vad jag skulle ha på mig, skulle nog ta med sleeves och benvärmare ifall det skulle bli lite kyligt. Just innan jag kom hem drog det förbi lite fula regnmoln, men de skulle ju bara förbi. Jaja, jag tar på mig sleeves och benvärmare och stoppar regnjackan i fickan ifall att. Medans jag bytte om så tilltog regnandet. Damn! Jaja, jag tar väl på mig regnjackan så kan jag ta av den när regnet dragit förbi tänkte jag. Några tankar på att ställa in fanns definitivt inte, jag var bara så sugen på att cykla.

Jag hoppade på cykeln och gav mig av bort mot Drottningholm med regnet strilandes, men det gjorde inget utan jag bara log. När jag kom till Brommaplan möttes jag av en helt otroligt vacker syn då solen lyste upp regnet från nordväst. Episkt!

Precis innan Drottningholm fick jag mig en rejäl dusch av en bil som körde i en vattenpöl modell större, den tog jag med ett leende. Jag satt ju på cykeln.

Planen var att köra intervaller på FRA-slingan, och då hela slingan. Det blev bara en sådan intervall då det visade sig bli en niominutersintervall, vilket kändes väl drygt. Jag rullade tillbaka till utgångsläget och startade sedan ny intervall med skillnaden att jag vände uppe vid FRA, den här cyklingen tog fyra minuter och kändes bättre. Nästa cykling kortade jag av ytterligare en aning, den tog dryga tre minuter och kändes helt klart bättre. Därför körde jag även den avslutande på samma "bana".

Summerat kan jag säga att det blev ett riktigt skönt pass, hur nöjd jag var efteråt syns kanske av bilden ovan.

2 kommentarer:

  1. Sleeves ?? vad är det nåt jag missat? eller är det gamla hederliga "armvärmare" ? Nostalgiminnen då du nämner FRA varvet....ohhhh vad ont i benen man haft där.

    //Jeppe

    SvaraRadera
  2. Precis Jeppe, det är samma. Kände själv hur svängigt det blev :-)

    SvaraRadera