torsdag 2 juni 2011

Kristi flygarpass

Igår kväll var det After Mara på Mosebacke med ett gäng glada löparvänner, både de som sprang maran i lördags och de som inte gjorde det men som ville ta del av glädjen. Det är så roligt att få höra hur andra upplevde loppet, speciellt de som sprang för första gången. Det är ju inte så länge sedan jag själv var förstagångsmaralöpare, så jag kunde så väl sätta mig in i deras situation. Tack alla för en jättetrevlig kväll!

På grund av den trevliga kvällen så lyxade jag till det och tog en rejäl sovmorgon. Efter frukost så gled jag i cykelmunderingen och gav mig iväg på ett lättare pass ut mot Färingsö. Målet var en fika på Svartsjö Cafe', det stället kommer definitivt behöva bygga ut i sommar. Många cyklister, men även speed skaters och andra, har upptäckt detta trevliga fik. Efter två koppar och en chokladboll så vände jag hemåt igen. Jag försökte att cykla i tempoställning så mycket som möjligt och jag tycker att det går bättre och bättre för vart pass.

På vägen hem hade jag vinden mer på min sida och solen var inte lika molntäckt som på vägen ut. Passet varade i dryga två timmar och snittfarten låg på strax under 27km/h.

Imorgon är det jobb igen, men sedan blir det långledigt och då ska jag nog testa att tuffa till träningen en aning.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar