tisdag 31 maj 2011

Olovligen på vägarna?




Jag var förmodligen en av de sämre i klassen när jag läste tyska på högstadiet, men jag tror att jag kan lista ut vad den lilla skylten på cykeln vill säga.

Anyway. Stockholm har haft snudd på högsommarvärme idag och jag bestämde mig tidigt för att lyxa till det och ge mig ut och cykla efter jobbet. Av någon anledning så tyckte jag att lyxa var synonymt med att ta tri-hojen, trots att den är mindre bekväm. Å andra sidan behöver jag vänja mig. Om tio veckor ska jag ju köra 18 mil på den. Jag cyklade bort mot Drottningholm och FRA-slingan som jag tog två vändor och försökte köra så mycket i tempoställning som möjligt. Då var det svårt att hålla igen kan jag säga.

På vägen hem mötte jag en kvinna iförd Finishertröjan från Stockholm Marathon joggandes med ett leende på läpparna. Jag log också, dels för att jag gladdes med henne och dels för att jag tänkte in mig själv i samma position och det skulle inte sett lika lätt ut. Lätt cykling var tillräckligt för mig idag.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar