lördag 7 maj 2011

112 - Nödnummer?


Om bara några minuter går starten på Lidingö Ultra, en utmaning på 50km. När jag köpte ett par skor i vintras så fick jag en startplats till detta lopp på köpet. När jag fick startbeviset häromveckan så står det med stora röda siffror 112 och det gav inte direkt några positiva känslor. Nu är det absolut inte enda anledningen till att jag inte ställer upp idag, den största anledningen är såklart att Stockholm Marathon endast är tre veckor bort. Jag tror absolut att jag skulle hinna återhämta mig och klara av bägge loppen, men jag tror inte att 50km terräng är bästa sättet att ladda ifall man vill prestera sitt bästa om tre veckor. Mitt fokus de senaste veckorna har varit att benen skall ställa in sig på att gå i 4.40-tempo och då passar inte 50km i 6min-tempo speciellt bra. Dessutom har jag ju fått hem min nya fina lekkamrat som jag vill få så mycket tid som möjligt med.

Däremot är jag riktigt avundsjuk på alla er som får njuta av en heldag på Lidingö och jag önskar er såklart all lycka.

Oj, där gick nog startskottet!

Spring för livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar