tisdag 17 maj 2011

"Jag hatar att förlora...

...därför tävlar jag bara mot mig själv"

Av någon anledning bläddrade jag i Metro och såg detta citat av David Lega och tänkte att det är så jäkla rätt. Varför ska man hela tiden jämföra sig med andra oavsett om det gäller löpning, jobbkarriär eller bil? Okej, jag är kanske inte rätt man att ens ställa frågan då jag älskar att tävla och då speciellt om jag har goda chanser att vinna. Men jag gillar i alla fall hans livssyn, chanserna att vinna är ju så grymt mycket större om man bara tävlar mot sig själv istället för mot sina kompisar eller mot resten av världen för den delen.

Btw så var jag ganska nöjd att jag tog vilodag idag, det var inget kul väder över Sumpan ikväll. Men, imorgon skall jag minsann ut och röra på mig litegrann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar