lördag 21 maj 2011

En kvart istället för en halv...

Idag går ett av alla lopp som jag aldrig sprungit av stapeln. Det är dags för Göteborgsvarvet, ett riktigt storlopp med över 60000 löpare. Normalt brukar Varvet gå två veckor innan Stockholm Marathon och är du ett bra test hur man ligger till. I år går loppet endast en vecka innan och det skall bli intressant att höra hur de som kör "dubbeln" upplever den uppladdningen. För den oinvigde så skall jag påpeka att Göteborgsvarvet är en halvmara.

Själv tänkte jag ladda upp med en kvartsmara runt sjöarna i min tänkta marathonfart. Egentligen skulle jag vilja ladda upp inför det passet på samma sätt som jag tänkt mig göra inför maran, men jag orkar inte vänta med att ge mig av till 11.30. Dessutom är jag inte direkt frullesugen heller, så det blir nog bara något lätt. Dock kommer jag att springa i samma kläder så långt det går, tänkte dock inte gräva upp några smutsiga strumpor ur kvättkorgen. Inga kompressionsstrumpor alltså.

Lycka till alla ni som springer Varvet idag! Det ser ut som att ni får lite behagligare väder i år än förra året. Kom ändå ihåg att inte dricka för mycket vatten innan loppet.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar