torsdag 5 maj 2011

After Work, igen

Torsdagar har blivit lite av springahemfrånjobbetdag för mig. Idag började jag med att springa första milen i 5:15 - 5:30-tempo, sedan skruvade jag upp till 5:00-tempo de sista två. Precis som förra vek jag in på Ursviksspåret när jag kom till Överjärva gård. Det är minsann inte lätt att gå från ganska lätt asfaltslöpning till ganska tuff terräng, må så vara att det bara blev fem kilometer i terrängen men farten skulle ju hållas ändå. Efter Ursvik kom jag ner till Lötsjön och då gick jag in på sista milen, samtidigt blev det ju lite lättare också eftersom det är slätlöpning. Men ganska snart började det bli kämpigare och kämpigare, sista fem kilometrarna var ruskigt tunga. Min taktik blev att ignorera och bara fortsätta i samma tempo eller ännu hellre öka på lite för att väcka benen. När jag väl kom hem efter 30 kilometer så skrek benen efter massage, de strejkade i stort sett från att gå in i duschen utan massage. Men då det inte kunde erbjudas kom vi överens om att det ändå skulle vara lite skönt med en rykande het dusch, vilket var fantastiskt skönt. Sedan var det bara att skrapa ihop allt vad näring som fanns att tillgå.

Imorgon ska jag hämta hem tempohojen och sedan blir det en premiärtur på lördag, det ser jag otroligt mycket fram emot.

Hoppas att det gått bra för er andra att komma hem från jobbet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar