måndag 23 maj 2011

Sista förberedelserna...

Lina tog upp ämnet igår. Fler har säkert också gjort det. De sista förberedelserna inför lördagens Stockholm Marathon. I lördags trodde jag att jag körde lite genrep i de kläder jag tänkt köra i. Nu kommer det inte bli så. Igår åkte jag in till Löplabbet Race och köpte nytt linne, detta i rätt storlek. Idag efter jobbet åkte jag till Löplabbet Häggvik och köpte nya tights, dessa matchar linnet. Även några påsar Vitargo, ifall suget infinner sig. Förberedelser var det.

Ikväll brände jag av 15km lätt löpning runt sjöarna. Okej, lätt och lätt. Första kilometern gick i 5:30-tempo, bra så tänkte jag. Nästa gick på 5:00. Shit, tänkte jag, väl snabbt för att vara lätt löpning. Men så fortsatte det, dock något långsammare. Snittempot låg på 5:08 min/km och medelpulsen på 130 slag/min, vilket är 70% av max. Formen känns god. Förberedelser var det.

Nu återstår eventuellt ett kortare pass onsdag eller torsdag och sedan pastaparty och nummerlappsuthämtning på fredag.

Förberedd? Hoppas det!


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Wooohooo, visst är det skoj att det snart är dags igen, känner på mig att det vankas supertid för din del :):):)

    SvaraRadera
  2. Thomas kommer krossa!!!

    SvaraRadera
  3. Erica Jacobsson24 maj 2011 kl. 09:57

    Ses på fredag och uppladdningen =)!! Tagga tagga!!!!

    SvaraRadera