onsdag 4 maj 2011

Glädjesprång!



Bildkälla
Här är hon, senaste tillskottet i utrustningsparken. För tre veckor sedan besökte jag Mattias på den lokala cykelhandeln i Rotebro för att spana in sortimentet. Han berättade då att han skulle få hem en triathlonhoj inom ett par veckor, och igår ringde han och sa att den kommit. Han fick en dag på sig att plocka ihop den, men sedan ville jag allt se den. Så idag efter jobbet gick jag bort till honom och kollade vad han fått in. I min lilla värld hade jag tänkt mig en vit eller svart cykel, men jag förlikade mig snabbt med tanken på att åka runt på en babyblå. Efter en halvtimma eller så var jag redo att gå till beslut, ett par nya skor och lite annat smått och gott blev det också. På fredag kommer jag att styra hem henne, det skall bli ett sant nöje.

I rent glädjerus hoppade jag i löparkläderna när jag kom hem och gav mig iväg för lite lätt löpning. Färden gick, som  så många gånger förr, mot sjöarna. Vid Råstasjön sprang jag ihop med Miranda, som var ute och sprungit med ultralöpare Anna som bland annat blev tvåa på TEC tidigare i vår. För er som inte känner till Täby Extreme Challange så är det en löpartävling som mäter 100 miles, dvs 16 mil. Jobbigt!

Vi sprang ihop några kilometer och han prata lite om senaste nytt innan våra vägar skildes.

Själva löpningen gick i 5.30-6.00-tempo, förutom sista kilometern då jag ökade på till 4.30 för att benen skulle bli påminnd om vilket tempo som gäller om dryga tre veckor. Annars var det skönt att få skölja ur benen som var lite stela efter gårdagen.

2 kommentarer:

  1. Wow! Jag är sjuk avis :) Du kommer att vara grymt snabb nu här framöver på cyklingen.

    SvaraRadera
  2. Tack Alex, kul att du gillar den. Jag hoppas att den kommer att bli min allra bästa vän på tävlingarna framöver :-)

    SvaraRadera