söndag 22 maj 2011

Nära nu!


Det är nära nu. Om en vecka så är årets upplaga av Stockholm Marathon över och förhoppningsvis ligger man ledbruten och adrenalinbakfull i soffan och undrar hur man skall kunna komma utanför dörren. Igår körde jag sista "riktiga" passet, 10km i min tänkta marafart. Nu gick det inte riktigt som jag tänkte mig, benen ville lite för mycket så istället för 4:37 min/km blev det 4:19. Skulle jag hålla det tempot så skulle jag komma in strax över 3h, men det tror jag verkligen inte är i paritet med min kapacitet. Eller?

Idag tänkte jag köra lite lätt återhämtning på cykeln, Meridan är nytvättad efter förra söndagens regniga Roslagsvåren. Tanken är att jag cyklar ut mot Drottningholm/Färingsö och tar en kaffe och glass på lämpligt ställe och njuter av det fina vädret. Hur låter det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar